بیایید در مورد برخی از سانتریفیوژهای آزمایشگاهی صحبت کنیم. سانتریفیوژهای آزمایشگاهی معمولی تمام خواص معمولی را که ذکر شد نشان می دهند و نوع استاندارد سانتریفیوژ موجود هستند. سانتریفیوژهای معمولی سانتریفیوژهای بزرگتری هستند که در آزمایشگاه پیدا می کنید و به سانتریفیوژهای مدل کف معروف هستند. این نوع سانتریفیوژها به فضای بیشتری نسبت به سانتریفیوژهای رومیزی نیاز دارند، اما از آنجایی که روتورها و لوله‌های سانتریفیوژ بزرگ‌تر هستند، می‌توانند مواد بسیار بیشتری را در خود جای دهند (لوله‌های سانتریفیوژ می‌توانند تا 500 میلی‌لیتر را در خود جای دهند).

سانتریفیوژهای کف دارای عملکرد تبرید هستند و دما را می توان بین -20 درجه سانتیگراد تا +40 درجه سانتیگراد تنظیم کرد. RCF همچنین می تواند تا 100000 گرم برسد. سانتریفیوژهای معمولی به ویژه هنگام استفاده از DNA، RNA، آنتی بادی ها، ویروس ها یا پروتئین ها مفید هستند.

با این حال، اگر فضا یک محدودیت باشد، میکروسانتریفیوژ رومیزی یا اولتراسانتریفیوژ رومیزی مفیدتر خواهد بود. با این حال، آنها فقط مقدار کمی از مواد را نگه می دارند، بنابراین برای کاربردهایی که اندازه نمونه کوچک است، بهترین استفاده را دارند. سانتریفیوژهای رومیزی را می توان با یخچال داخلی خریداری کرد، اما همه مدل ها دارای یخچال نیستند. در بسیاری از موارد، تبرید از نمونه در برابر تخریب حرارتی ناشی از چرخش روتور محافظت می کند، بنابراین توصیه می شود زمانی که از نمونه های حساس استفاده می شود، یک سانتریفیوژ یخچال دار خریداری کنید. به طور کلی، سانتریفیوژهای رومیزی می توانند برای کاربردهای مختلفی از جمله تحقیقات DNA، RNA و پروتئین، کشت بافت و کشت سلولی استفاده شوند.