استانداردهای انطباق سانتریفیوژهای خریداری شده امروز باید با استاندارد کمیسیون بین المللی الکتروشیمیایی مطابقت داشته باشند. انطباق استاندارد به این معنی است که سانتریفیوژ نه تنها از مقررات الکتریکی موجود برخوردار است ، بلکه نشان می دهد که واحد در صورت خرابی روتور فاجعه بار از نظر مهار آزمایش شده است. تولیدکنندگان سانتریفیوژ وظیفه دارند آسیب رسانترین خرابی روتور ممکن را تعیین کنند و سپس خرابی واقعی را انجام دهند. به منظور عبور از تست مهار ، نه سانتریفیوژ و نه هیچ یک از محتوای آن نمی توانند از یک مربع 30 سانتی متری در اطراف موقعیت اصلی سانتریفیوژ خارج شوند.

شافت درایو انعطاف پذیر. شافت های محرک قابل انعطاف اجازه می دهد تا حرکت کافی در زمان خرابی بطری باعث عدم تعادل گسترده شود. این به طور قابل توجهی باعث کاهش و حتی جلوگیری از آسیب رسیدن به روتور ، محفظه سانتریفیوژ و شافت محرک می شود (در صورت عدم تعادل شدید می توان شافت های سخت را کاملاً برش داد).

مواد روتور مواد جدید مانند فیبر کربن مانند روتورهای آلومینیوم خسته یا خورده نمی شوند. بنابراین عمر مفید روتور فیبر کربن بسیار بیشتر از روتور آلومینیوم است. علاوه بر این ، در صورت خرابی مواد ، به دلیل وزن سبک و روش منحصر به فرد در الیاف کربن ، میزان آزاد شدن انرژی بسیار کمتر می شود. این منجر به آسیب کمتری به روتور و سانتریفیوژ می شود. همچنین ، مواد الیاف کربن می توانند عمر مواد مصرفی آزمایشگاهی را افزایش دهند.

لوله و بطری مواد مصرفی جدید ، یکبار مصرف و یکبار مصرف در حال گسترش هستند و اکنون حتی برای سانتریفوژ فوق العاده در دسترس هستند. آنها اطمینان حاصل می کنند که خرابی ها بسیار نادر هستند و بنابراین برای همه فرآیندها مفید هستند. هم برای محصولات قابل استفاده مجدد و هم برای محصولات یکبار مصرف ، کاربر نهایی باید قبل از عرضه محصول به دستورالعمل های سازنده که براساس آزمایش بهینه محصول تهیه شده است ، پایبند باشد.